Whispering ivory

Först tänkte jag bara ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag, har både haft pluggpanik och huvudvärk.

Whispering ivory från Max factor är ett väldigt ljust, benvitt lack med en väldigt svag, rosa ton i sig. Det är lite skimrigt i flaskan, men inget som syns på nageln. Det är en väldigt fin färg, så pass unik så jag inte hittar något liknande (kanske för att jag bara nyligen har fallit för ljusrosa) men det är svårt att inte hitta nått lack i min samling som är helt unikt. Detta kommer inte vara unikt länge till kan jag säga i alla fall då jag fallit som en fura för Essies rosa sortiment.

Torktiden har en helt egen historia, jag orkade inte med av att vänta eftersom vi skulle iväg så jag har inte så mycket att säga till om eftersom jag slängde på ett lager seche vite. Det krävde tre lager för full täckning, då var det fortfarande lite randigt, men det är inget som lite seche vite inte kan ordna.

I övrigt har jag inte en massor mer att tillägga än att jag fullkomligt älskar färgen.

Namn: whispering ivory, Max factor
Pris: 85 kronor
Typ av lack: crème
Färg: benvit med en hint av rosa
Köpa igen: färgen ja, antagligen inte från Max factor, tror inte det finns längre?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Beautyglam

Be yourself, everyone else is taken!

RSS 2.0