Recension - maybelline 24hr color tattoo

(Förlåt, detta är ett ganska långt inlägg!)

Som jag berättade igår har jag nu köpt mig en av de nya maybelline-kräm ögonskuggorna.
Det har varit en enorm hype om de på youtube, och jag kunde inte vänta tills de kom hit!

Så när jag såg att de släpptes i stockholm var jag ju bara tvungen att skicka bud med mamma. Hon gick till Åhléns som är de första som börjat sälja skuggorna och självklart var vartenda en av de slut, i alla färger.
Så när mamma kom hem sa jag till henne att kolla om de fanns på åhléns i Halmstad.

kassörskan sa att de inte hade kommit än, men en annan personal snappade väl upp mammas fråga och lade till att hon precis hade sett att leveransen kommit, dock hade de inte packat upp produkterna än. Mamma frågade då om hon fick lov att köpa en ändå, och klart var det. Jag skulle få min color tattoo! Fast än att de inte hade börjat säljas här än...




Förpackningenär bra, Det är en tyngre glasburk med plastlock, det enda negativa jag kan hitta i förpackningen skulle vara om plastlocket sprack eller något liknande.

Color Tattoos kommer än så länge i tre färger, en gråsvart, en vit och på vissa ställen en bronsigt brun.
På mitt närmsta Åhléns fanns endast vit och gråsvart.

Färgen jag har heter infinite white och är en pärlemorskimrande vit färg, jag måste säga att det är en av de skira färgerna, jag vet att det finns mer pigmenterade.
Jag har sett ett flertal recensioner på youtube om dessa, jag visste därför att denna skulle vara en av de mindre pigmenterade. Fast det är perfekt lagom eftersom ingen antagligen vill ha ett kritvitt ögonlock utan kanske ett mer glimrande vitt.

Konsistensen är väldigt bra på denna krämskuggan, men jag har inte något att jämföra med eftersom jag bara provat Max Factors smokey eye effect innan och den håller långt från hela dagen, man måste sätta den på plats med en vanlig skugga över!
Annat är det med Color tattoos, de är lätta, pigmenterade och sitter på plats hela dagen. Fast om man vill ha de väldigt pigmenterade är det nog bäst att lägga en skugga över, det veckar sig om man tar för mycket.

Om man vill kan man också använda color tattoos som primers, de gör jobbet!




color tattoo på min hand:
 första bilden ej utblandat, andra bilden väl utblandad.




Det är en riktigt bra produkt som jag rekommenderar till i stort sett alla, enkelt att använda, smidigt om man har bråttom! jag skulle kunna prata för evigt om detta!

5/5
♥ ♥ ♥ ♥ ♥




Kommentarer
Ellen från beautylover ♥

hejhej! Haha, ja marsipan är verkligen gott :)

Jag använde Wilmas dator när jag pratade in med voiceovern! Hon har en Macbook pro (så avundsjuk!)

och ljudet där är jättebra :)

2012-03-18 @ 16:56:42
URL: http://beautylover.blogg.se/
EVELINA - art & photos

Hej :) Nu är Veckans blogg vinnarna dragna.

Kika in här och se om du är en utav de lyckliga vinnarna. Och glöm inte att anmäla dig till en ny omgång:)



http://evelinaahli.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-vecka-12.html#comment



MVH EVELINA

2012-03-18 @ 18:04:54
URL: http://evelinaahli.blogg.se/
Amanda

svar: Tack för tipsen :) Har du fått din palett ännu förresten? :D Hojta gärna till när du fått den så att jag vet att allt gick bra :) Kram!

2012-03-18 @ 20:15:29
URL: http://getgorgeous.blogg.se/
cecilia dijkstra

Det är väldigt bra att dom kommer i glasburk också så dom inte torkar ut :D

2012-03-19 @ 20:18:01
URL: http://pervo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Beautyglam

Be yourself, everyone else is taken!

RSS 2.0