Naglar som skivar sig/flagar?


Är det många där ute som har problem med naglar som Chippar/flagar sig?
Kanske är det något du kan göra åt.

På senaste tiden är detta ett problem jag har drabbats av, speciellt när jag är stressad. Vissa har det i sig själv att naglarna ser ut som på bilden, men andra kan faktiskt själva vara orsaken, oftast omedvetet.
När jag är stressad, orolig eller uttråkad brukar jag bita av nagellacket med tänderna (en dålig vana som en ex-nagelbitare)

När man drar av nagellacket vare sig det är med tänderna eller med fingrarna kan det vara så att en liten bit av nageln hänger med, Lacket sitter ju faktiskt fast på nageln om ni förstår vad jag menar, så klart att ett lager av nageln kan lossna.
Tänk såhär annars, om du har ett plåster som sitter på t.ex armen sitter det ju fast, när du sedan ska dra av det brukar det oftast hänga med ett par hårstrån, om du å andra sidan låter det sitta och trilla av av sig själv eller använder något lösningsmedel följer det inte med.

Så om du har naglar som ser ut som mina gör just nu, tänk på att prova detta! Sluta dra av nagellacket och använd renovering!


Kommentarer
Amanda

svar: Roligt att du tycker det! Använde faktiskt min iphone och filmar med, inte bästa kvalitén kanske men det funkar :) Tack för tipset, det ska jag absolut prova :D Kram!

2012-03-06 @ 10:16:57
URL: http://getgorgeous.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Beautyglam

Be yourself, everyone else is taken!

RSS 2.0